Poprzedni temat «» Następny temat
Ruch rakiety ze względu na wiatr
Autor Wiadomość
xpeu
Administrator


Wiek: 28
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 2005-10-01, 17:59   Ruch rakiety ze względu na wiatr

Witam! Po przeczytaniu tego Arta dowiesz się jak w prosty sposób zrobić zawracanie rakiety (tak jak w grze Worms) pod wpływem wiatru oraz jak zrobić tworzenie się dziury, po jej zderzeniu się z ziemią. Jeśli wiatr wieje od strony prawej, to rakieta powinna zawrócić w powietrzu i kierować się w lewą stronę. Jeśli jest inaczej (wiatr wieje od lewej) to rakieta płynnym ruchem zatacza łuk i spada na ziemię w kierunku prawym. Myślicie, że zrobić taki Engine jest trudno? Owszem, jeśli chciałbyś zrobić naprawdę super efekt (zawracanie pod wpływem siły wiatru (np. 1-100), warunki atmosferyczne, siła rakiety itp.) to musiałbyś się troszkę napracować, jednak ja pokażę Wam prosty sposób, w sam raz dla początkujących, ponieważ bardziej zaawansowani sobie taki ruch sami zrobią. No więc do rzeczy...

Co Ci będzie potrzebne?

1) Obiekt Aktywny - Rakieta, animacja w 32 kierunkach, punkt akcji i zaczepienia na środku rakiety.
2) Obiekt Aktywny - Okrąg, koloru tła (np. biały), punkt akcji i zaczepienia na środku.
3) Obiekt Aktywny - Bohater, 2 kierunki animacji (lewo i prawo), ruch platformowy (własny lub wbudowany).
4) Obiekt Tła - Teren, po którym będzie chodzić Bohater (przeszkoda).

Na początku poustawiaj wszystko w edytorze poziomów. Daj dla bohatera ruch platformowy. Wejdą do edytora zdarzeń i daj warunek:

"Bohater" Koliduje z Tłem --> "Bohater" Odbij


Po tym warunku bohater nie będzie spadał, tylko będzie się zatrzymywał na terenie. Teraz musisz ustawić, abyś mógł przykładowo zmieniać kierunek wiatru. Do tego będzie Ci służyć klawisz CTRL. Najprościej jest to wykonać za pomocą flag. Daj warunki:

Start Levelu --> "Bohater" Ustaw flagę 0 na Włączoną (ON)


Użytkownik wciska CTRL --> "Bohater" Zmień flagę 0 (TOGGLE)


Teraz już możesz zmieniać kierunek wiatru za pomocą klawisza CTRL. Teraz pozostało Ci dać warunki, odpowiedzialne za skręcanie rakiety, zależnie od wiatru:

+ [NEGATE] "Rakieta" jest skierowana w kierunku PRAWY DOLNY RÓG


+ Flaga 0 Bohatera jest włączona (ON)


+ Co 00.00.10 s




--> Ustaw kierunek "Rakieta" na kierunek "Rakieta" - 1 [ Dir( "Rakieta" ) - 1 ]


+ [NEGATE] "Rakieta" jest skierowana w kierunku LEWY DOLNY RÓG


+ Flaga 0 Bohatera jest wyłączona (OFF)


+ Co 00.00.10 s




--> Ustaw kierunek "Rakieta" na kierunek "Rakieta" + 1 [ Dir( "Rakieta" ) + 1 ]




Po wstawianiu powyższych warunków rakieta będzie ustawiać się w kierunku wiatru i powoli spadać w dół. Daj jeszcze warunek odpowiedzialny za strzał rakiety przez Bohatera. Załóżmy, że bohater będzie wystrzelał rakietę losowo w kierunkach górnych:

Uzytkownik wciska SPACJĘ --> "Bohater" Wystrzel obiekt "Rakieta" w kierunkach GÓRNYCH (wszystkie górne kierunki zaznacz) z prędkością 50.


Teraz możesz przetestować to, co przed chwilą wykonałeś. Jeśli wszystko dobrze zrobiłeś, to po naciśnięciu spacji Bohater powinien wystrzelić rakietę w losowym, górnym kierunku, a ta powinna się ustawić zgodnie z wiatrem i spadać na ziemię. Jednak, aby ten kurs nie był za krótki, wykonamy jeszcze fajny efekt robienia dziur w podłożu. Daj warunek:

"Rakieta" koliduje z tłem --> Stwórz obiekt "Okrąg" w pozycji 0,0 od "Rakieta", wklej go w tło jako nie przeszkodę, zniszcz oraz zniszcz także obiekt "Rakieta".


Pozdrawiam, by fino25.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@